Üniversitemizde 18-21 Kasım 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilen “TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Standardı” tetkik programı kapsamında, üniversite personelinin kalite yönetim sistemlerine yönelik bilgi ve becerilerini artırmaya yönelik eğitimini başarı ile tamamlayan akademik ve idari personele, sertifikaları takdim edildi. Bingöl Üniversitesi Kütüphanesi’nde gerçekleştirilen programa; Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr Erdal Çelik, Rektör Yardımcıları Prof.Dr. Abdurrahman Gül ve Prof. Dr. İbrahim Yasin Erdoğan, Genel Sekreter Vekili Doç.Dr Veysel Turan, Rektör Danışmanı Prof. Dr. Abdulhakim Koçin, Türk Standartları Enstitüsü (TSE) Kalite Yönetim Sistemleri Belgelendirme (KYSB) tetkik görevlileri Arif Gani ve Mehtap Sezer ile program kapsamındaki akademik ve idari personel katıldı.
Programda, TSE tetkik görevlileri Arif Gani ve Mehtap Sezer, Üniversitemizde yapılan tetkiklerin sonuçlarına ilişkin bilgilendirmede bulundu. Bu bilgilendirme kapsamında, mevcut kalite yönetim sisteminin güçlü yönleri ve iyileştirme alanları detaylandırıldı.
Rektörümüz Prof. Dr. Erdal Çelik programda yaptığı konuşmada, “Üniversite olarak, kalite standartlarımızı geliştirmek ve sürdürülebilir bir kalite yönetim anlayışı oluşturmak temel hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bu tetkik ve eğitim programları, yalnızca kurumumuzun ulusal ve uluslararası standartlara uyum sağlamasında değil, aynı zamanda personelimizin yetkinliklerini artırmasında da kritik bir rol oynuyor. TSE ile iş birliğimizin bu bağlamda önemli sonuçlar doğurduğunu görmekten mutluluk duyuyoruz” dedi.
Yeni nesil üniversite vizyonumuz çerçevesinde yürütülen dijitalleşme sürecinin de kalite yönetim sistemine önemli katkılar sağlayacağını belirten Prof. Dr. Erdal Çelik, “Dijitalleşme sayesinde, süreçlerimizi daha verimli hale getirecek, hızlı karar alma mekanizmaları oluşturacak ve kaynaklarımızı daha etkin bir şekilde kullanacağız” ifadelerini kullandı.
Program, eğitimlerini başarıyla tamamlayan personellerimize “TS EN ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Sertifikası”, “TS EN ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Sertifikası” ve “TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Serfikası” takdimi ve toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.